Oskar perusti Kahvikassan tarjotakseen ympäristöystävällisemmän ja hyödyllisemmän tavan ansaita rahaa luokille. Yritystoiminnan pyörittämiseen liittyy kuitenkin onnistumisia, opetuksia ja takaiskuja.
Tämä on tarina Kahvikassasta…
2015
Kahvikassa syntyy
Oskar Söderlund ja Elias Orang olivat juuri valmistuneet lukiosta ja halusivat perustaa
oman yrityksen. Se olisi parempi yritys kuin ne, joilla he olivat tienanneet rahaa luokkaretkiin
ja luokkarahastoihin.
Oskar ja Elias alkoivat ensin myydä sahramia, jota Eliaksen isä toi maahan. Mutta ei kestänyt
kauan, kun Oskar ja Elias tajusivat, että sahrami myy parhaiten vain kahtena
kuukautena vuodessa, eikä se ollut kahdelle tuoreelle ylioppilaalle helpoin myyntituote.
Mutta eräänä päivänä Oskar ja Elias tajusivat sen. Ruotsissa oli yksi tuote, jota lähes jokainen
kotitalous käytti päivittäin: kahvi!
Kahvikassa otti ensimmäiset askeleensa maailmalle kahvin ja uusien ideoiden avulla,
ja sillä oli yksi tavoite – auttaa kaikkia Ruotsin luokkia ansaitsemaan rahaa
luokkaretkiä ja luokkarahastoja varten.
2019
Oskar jatkaa työskentelyä
Neljä vuotta Kahvikassan perustamisen jälkeen Oskar työskenteli yksin. Hän työskenteli
pääasiassa muiden toimeksiantojen parissa, ja piti Kahvikassaa sivuprojektina.
Oskarin visio Kahvikassasta oli kuitenkin sama: auttaa kaikkia Ruotsin luokkia ansaitsemaan rahaa. Niinpä hän päätti vuoden loppupuolella panostaa Kahvikassaan. Hän panostaisi täysillä!
2020
All in
Vaikka Oskar oli päättänyt panostaa täysillä Kahvikassaan, hän ei olisi voinut kuvitellakaan,
millaisen haasteen hän kohtaisi ensimmäisenä – pandemian, joka pysäytti kaiken maailmankaupan!
Pandemia oli kova haaste. Oskar eli säästöillä, teki yli 60 tuntia viikossa töitä, ja joutui ratkaisemaan useimmat ongelmat luovuudella.
Monista haasteista huolimatta Kahvikassa selvisi pandemiasta, ja Oskar otti uusien
oppien ja kokemuksen kartuttamana vakaita askeleita kohti seuraavaa vaihetta
ja vuotta.
2021
Kaffekassa kasvaa
Vuoden kestäneen sekasorron ja yksinyrittäjyyden jälkeen Oskar palkkasi yritykseen
kolme ensimmäistä kollegaa yli kuuteen vuoteen: Mica Tholsbyn, Simon Pedersenin
ja Nathalie Enqvistin. Mica alkoi työskennellä sosiaalisen median ja markkinoinnin parissa,
Simon otti vastuulleen UX-suunnittelun, ja Nathalie otti harteilleen asiakaspalveluvastaavan roolin.
Nathalie Enqvist
Mica Tholsby
Simon Pedersen
Kahvikassa ei kuitenkaan saanut vain uusia kollegoita, vaan myös kauan odotetun uuden graafisen ilmeen.
Kahvikassa sai uutta puhtia, kun Oskar, Nathalie, Mica ja Simon ottivat vastaan uusia ja jännittäviä haasteita sekä kehittivät yritystä edelleen. Seuraavana vuonna tapahtui paljon.
2022
Laajeneminen
Vuonna 2022 kahvila kasvoi entisestään, ja tiimiin kuului nyt 9 henkilöä: Perustaja ja toimitusjohtaja Oskar Söderlund, tiiminvetäjä Nathalie Enqvist, asiakaspalveluvastaavat Maja Gustafsson, Ida Lindskog ja Julia Eriksson, nuorempi talouspäällikkö Liridon Jetullahu, somepäällikkö Mica Tholsby, graafinen suunnittelija Angelo Suerte ja UX-designer Simon Pedersen. Uusien kollegoiden ja taitojen ansiosta koko Kahvikassan jengi työskenteli nyt kovemmin kuin koskaan auttaakseen yhä useampia luokkia ansaitsemaan enemmän rahaa myymällä laadukkaita ja ympäristöystävällisiä tuotteita.
Valikoima Kahvikassan tuotevalikoimasta
Koska kaikki Kahvikassan jäsenet työskentelivät etänä, tiimi alkoi suunnitella tapaamista kasvokkain tutustuakseen toisiinsa entistä paremmin.
Joulukuussa puolet tiimistä tapasi Göteborgissa viettääkseen päivän yhdessä.
Tulevaisuus
Kahvikassan matka jatkuu joka päivä, ja nykyään yli 40 000 nuorta on myynyt Kahvikassan kanssa. Pyrimme tarjoamaan ensiluokkaisen kokemuksen, jotta kaikki nuoret voivat osallistua
luokkiensa aktiviteetteihin ja retkiin.
Jatkoa seuraa…
Ansaitse jopa 6,7 euroa luokallesi, joukkueellesi tai
yhdistyksellesi Kahvikassan avulla.